Lietoti auto no Vācijas izsolēm: Kāpēc autiņi ss.lv ir lētāki, nekā mobile.de?

Gan jau esi prātojis – kā tad tas sanāk, tieši tāds pats mazlietots auto no Vācijas pie mums Latvijā maksā lētāk, nekā vācu mobile.de. Kā tas sanāk? Lai arī daļu lēto cenu mēs varam saistīt ar notītiem nobraukumiem, PVN mahinācijām, līzinga komisijām un sūdīgi salabotiem auto ar defektiem, tomēr daļa no mazlietotajiem un lietotajiem auto nonāk Latvijā no Rietumeiropas auto izsolēm.

Šajā rakstā apskatīsim tipisko shēmu, kā tikt pie šāda laba, lēta, nenobraukta pedantiskā vācieša auto zem Latvijas tirgus cenas.

Auto sortiments

Katrā izsoļu lapā ir atšķirīgs sortiments. Sākot ar galīgiem 30 gadus veciem šrotiem, kuriem būtu jāpasūta treileris pa taisno uz Tolmetu, beidzot ar kravas auto un pilnīgi sadegušiem 2019. gada BMW M5. Tiesa, tie auto, kuri parastajam pilsonim interesē visvairāk, ir pēc operatīvā līzinga atpirktie auto ar maziem nobraukumiem, pilnu apkopju vēsturi un bez negadījumiem. Tālāk rakstā esmu apkopojis populārākos izsoļu portālus un kurā ir kādi auto.

Lai reģistrētos Vācijas un citos rietumeiropas izsoļu portālos, gandrīz vienmēr būs vajadzīga juridiska persona

Lielākoties prasība ir PVN maksājošs uzņēmums ar 2 gadu stāžu. Gan jau tev ir kāds paziņa, ar kuru var kaut ko sarunāt. Ja nē, lielākie autotirgotāji, kuri netur sveci zem pūra, tev var nosolīt tādu auto, kā vēlies.

Kas tie par autiņiem tajās izsolēs?

Pārsvarā izsolēs ir dīleriem atdotie pēclīzinga auto. Arī uzņēmumi, kuriem ir lieli autoparki, izmanto šos pakalpojumus. Tāpat tie var būt demo auto, vecie modeļi ar minimālu nobraukumu, presei dotie auto, utt. Īsāk sakot, tas, ko kādam nevajag un ar ko dīleri paši negrib čakarēties.

Izklausās pēc tā, ko tev vajag? Lasi tālāk.

Vai tad tas nav kaķis maisā?

Iedomājies, pirkt auto, kuru neesi ne redzējis, ne izbraucis. Izlausās diezgan riskanti. Jā un nē – lielākoties izsoļu nami, kuri tirgo automašīnas, ir ieviesuši savā galā kādu novērtēšanas sistēmu – katram auto ir detalizēts bojājumu apraksts. Ja beigts motors, tad tas arī tur tiks uzrakstīts. Nobraukumi un negadījumu vēstures, ja pieejamas, tad arī skaidri un gaiši tiks uzrakstīts. Ja nu automašīnai ir defekti, kuri izsolē netika norādīti, tad prasam atpakaļ naudu un transporta izmaksas.

Svarīgi saprast, ka izsoļu namiem pamata bizness nav apčakarēt pircēju, bet nodrošināt foršas izsoles patstāvīgajiem klientiem. ss.com vingrotājiem gan ir cits bizness – pēc iespējas ātrāk pārdot autiņu un pēc iespējas vairāk uzvārīties. Man šeit neiederās atklāta defektu norādīšana, ja nu vienīgi norādīt uz pāris acīmredzamiem sīkumiem, lai iegūtu uzticības kredītu.

Populārākie izsoļu portāli

Autobid.de – Auto izsoles Vācijā

autobid.de

Autobid pārsvarā ir ļoti kvalitatīvi autiņi, bet arī cenas parasti uzkāpj lielākas. Pārsvarā automašīnas ir norakstītas no lielām līzinga kompānijām, autonomām, pašiem ražotājiem un lieliem dīleriem. Lielākoties automašīnas atrodas Vācijā un ir ļoti pretīmnākoša apkalpošana. Izsoles norisinās tiešsaistē un nav jāielogojas kādā noteiktā laikā, kad paralēli notiek arī dzīvā solīšana. Tiesa, tā kā daļa autiņu nāk no uzņēmumiem, tad var būt pagrūti atrast kaut ko ar ļoti labu komplektāciju, pārsvarā te ir 5 gadus veci un jaunāki aito. Ja nekad nav bijusi pieredze ar auto izsolēm, tad ieteiktu sākt ar šo, taču tāpēc arī ir diezgan liela konkurence un būs kādu laiciņu jāpasvīst, lai sagaidītu izdevīgu darījumu. Tā kā te ir tikai Vācijas auto, retu reizi ieraudzīsiet kādu Volvo, Hondu, vai itāļu aparātus.

BCA.com – Auto izsoles Vācijā

bca.de

Bca.de, manuprāt, ir lielākais un nopietnākais portāls. Te ir autiņi no visas Eiropas, ne tikai no Vācijas. Ir arī daudz live izsoles, kad nevar uzlikt naudiņu un iet atpakaļ strādāt. Darbiņš ir nopietnāks, ar lielāku čakaru, bet auto rotācija šeit ir nopietnāka. Arī loģistika, teiksim, no Zviedrijas var izrādīties sarežģītāka. Man nav bijusi konkrēta pieredze ar frančiem vai itāļiem, bet, teiksim, ja transports un papīru kārtošana jānodrošina pašam, tad var būt diezgan čakarīgi un laikietilpīgi. Ej nu un iestāsti Antonio no Itālijas mazpilsētas CSDD, kurš nerunā angliski, ka tev vajag tranzītnumurus. – Antonio, Numero el transito for beha porfabor!

Auto1.com – Auto izsoles Vācijā

auto1.com

Auto1 arī ir diezgan labs iesācējiem, te gan ir izsoles, gan cenas piedāvāšana. Ja piedāvājam savu cenu, esam nekaunīgi – sākam ar 70% no norādītās vērtības. Būtībā izsoles piedāvā liels Eiropas pārpircēju kantoris – tipa “Cash for clunkers” shēma. Klientam arī piešķir sakarīgu latviski runājošu konsultantu, kurš tev ik pa laikam uzzvanīs un paprasīs, kā iet. Ja ir vajadzība regulāri vilkt autiņus vidējā cenu kategorijā, tad šis var būt piemērots. Paši arī nodrošina transportu, tad par vienu soli mazāk.

Šī lapa man konceptuāli nepatīk, jo nedaudz asociējas ar kaut kādām mogo shēmām. Tipa, vajag naudu, mēs nopirksim tavu auto zem tirgus cenas. Šaubos, vai regulāras apkopes šo auto īpašniekiem ir pirmā prioritāte, drīzāk prieki kazinčikā.

Cars on the Web – Auto izsoles Vācijā

carsontheweb.com

Cars on the Web ir pirmā lapa, kurai tu uzduries rakstot googlē “car auctions” un kur uz savu galvu nolem iemēģināt kaut ko nopirkt auto izsolēs. Autiņi ir no mazākiem Eiropas dīleriem, kuriem kaut kā jātiek vaļā no ne-likvīdiem aparātiem, kurus tiem apmaiņā pret jauniem ir atveduši klienti kā pirmo iemaksu. Ja nu autodīlera klients kā pirmo iemaksu ir atvedis kaut kādu jocīgu aparātu, kurš kādu gadu krās putekļus salona stūrī, visi mazie tirgus spēlētāji stumj iekšā ko vien var. Tas nekas, ka izsolē kaut ko zaudē, jo uz pārdoto auto nopelna vairāk nekā zaudē pārdodot klienta veco izsolē. Plašs klāsts, liela aptvertā terotorija, štruntīgi dīleri. Nereti ļoti liela konkurence par visādiem lētiem šrotiem.

Bet es gribu šitādu auto un šitādā krāsā ar šitādu motoru un man vairs nekas cits neinteresē.

Nu tad tev diemžēl ies grūti, izsolēs vairāki tūkstoši automašīnu, katrā izsoļu namā šis skaitlis var būt lielāks vai mazāks. Arī tam ir sezonāls raksturs. Ir brīži, kad kāds liels vācu uzņēmums noraksta visus savus autiņus, ir brīži, kad iznācis jaunais modelis un visi dīleri pēkšņi grib tikt vaļā no tiem, kuri krāj putekļus salonā. Tāpēc, iespējams, to auto, kuru tik ļoti gribi, būs ilgi jāgaida, vai arī tas neparādīsies. Sudraba VW Passat ar 2.0 dīzeli sagaidīsi, bet kaut kādu tur zilganzaļu BMW ar 3.5 biturbo motoru un sarkanu salonu ar lielo navigāciju, visticamāk, nav vērts meklēt auto izsolēs, bet gan ārzemju auto sludinājumu portālos.

Kā atvest? Ko darīt ar PVN?

Nu pieņemsim, ka esat piereģistrējušies un autiņš ir nosolīts, viss ir paticis un defekti nav tik lieli, lai atsvērtu cenas starpību. Ko tālāk – te nu shēma atšķirsies – vai nu auto būs ar PVN, kuru vēlēsieties atgūt, vai arī bez.

  • Ja auto ir bez PVN’a, tad viss ir vienkārši – mums ir jāatrod kāda kravu pārvadājumu firma un jāsarunā, ka ir tāds un tāds auto, tur un tur. Mūsu fūrinieki regulāri kursē pa Eiropu un pāris nedēļu laikā tavu izsolē iegādāto auto tev atvedīs līdz Rīgai. Fūras šoferim vajadzēs pilnvaru un pickup dokumentus, kurus tu saņemsi līdz ko būsi samaksājis par autiņu. Var arī braukt pakaļ pats, bet tad jārēķinās, ka būs jāiet cauri vācu birokrātijai un jākārto tranzīta numuri un apdrošināšanas, vai jālokās ar piekabīti pa kādu Vācijas mazpilsētu.
  • Ja auto ir ar PVN, tad ir nedaudz sarežģītāk, paldies visas Eiropas PVN mahinatoriem, PVN auto izsoles nams aizturēs, līdz varēs pierādīt, ka auto tik tiešām ir pametis savu country of origin – piemēram, Vāciju.
    Dokumenti, kurus parasti pieprasa izsoļu nami, lai atgrieztu tavā kontā aizturēto PVN, ir:
    • CMR, kas ir standartizēta transporta forma, kas parāda no kurienes uz kurieni auto ir aizvests
    • Rēķins ar zīmogu no fūriniekiem uz tavu SIA
    • Aizpildīta PVN atgriešanas forma, kurā apliecini, ka esi autiņu aizvedis prom no attiecīgās Eiropas valsts, kuru apzīmogo un paraksta loģistikas forma

Achtung! – Ja nu ir ideja skalot PVN caur leišu mahinatoriem, neieteiktu to darīt, jo ir risks, ka autiņš paliks reģistrēts uz bomzim piederošu uzņēmumu Lietuvā un pārdots izolē par gerai cenu kādam leišu VID darbinieka radiniekam.

Cik tas maksā? Kas notiek CSDD?

Izsoļu nami par katru pārdoto auto savāc sev komisiju, kas ir pieskaitīta izsoles beigu cenai, parasti tie ir kādi 200 – 300 eiro par autiņu. Auto atvešana uz traļa maksās 400 eiro no Vācijas, no Itālijas par kādu simtu vai diviem dārgāk. Tad, protams, visi ar CSDD saistītie izdevumi – pirmreizējā reģistrācija, numuri un tehniskā apskate. Es parasti rēķinu kādus 1’000 eiro klāt izsoles beigu cenai. Tas gan automātiski nozīmē, ka diez vai būs izdevīgi pirkt auto, kuriem Latvijas tirgus cena ir zem šīs summas.

Kā nokārtot papīrus?

Pēc izsoles beigām, izsoļu namam ir jums kaut kādā veidā jānogādā auto tehniskā pase – tas var būt gan ar DHL kurjeru (tāpēc noteikti pārliecinieties, vai varat saņemt dokumentus uz savu juridisko adresi) vai arī, ja auto nav īpaši dārgs, tad iemetīs turpat bardačokā. Līdz ko esam dabūjuši papīrus, braucam uz CSDD un rādam rēķinu (uz uzņēmuma) un pirkuma līgumu, ja gribam autiņu rakstīt uz privātpersonu, kā pirkumu apliecinošo dokumentu un tehnisko pasi. Visam vajadzētu izdoties bez kādiem vēl pārsteigumiem.

Ja auto ir ar kādiem defektiem, piem nedeg viena tuvā gaisma, tad to var aiztransportēt ar piekabīti vai evakuatoru līdz CSDD, pēc tam tehniskā apskate jāiziet ne vēlāk kā 5 dienās.

Jautājumi? Kā tev pašam ir gājis?

Ja tev ir radušies kādi jautājumi par šo tēmu, vai esmu ko palaidis garām, droši atstāj komentāru vai raksti uz sveiki@naudasgalva.lv. Labprāt arī dzirdētu kā jums pašiem ir gājis. Moš jau tu brauc ar autiņu, kas iegādāts izsolē?

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *