Cik izmaksā auto mēnesī: Dārgāk, nekā tu biji domājis

Cik izmaksā auto mēnesī: Dārgāk nekā tu biji domājis

Ehh, ar ričuku īsti uz laukiem neaizbrauksi. Tas smagais iepirkumu maisiņš pēc 20 minūtēm autobusā ir iespiedis plaukstā sāpīgas sarkanas svītras, ka sāc apdomāt, ka ir laiks iegādāties auto. Lai nu kā – lieta skaidra, vajag autiņu. Bet derētu padomāt, vai tas vispār ir tā vērts.

Degviela

Nav svarīgi, vai pirksi jaunu, vai lietotu, autiņš uz gaisa neiet, tev būs jālej benzīns, dīzelis. Ok, nu tas jau visiem skaidrs. Bet, ja ņemsi līzingā, tad neaizmirsti pieskaitīt arī šīs izmaksas. Nobraucot kādus 2000 km mēnesī, tu benzīnā atstāsi vismaz 200 eiro + saldais līzinga augļotāju piedāvājums vairs neizklausās tik saldi.

Pieņemsim, ka mēnesī nobraucam 2’000 km, mūsu auto tērē 7 l uz 100 km un benzīns maksā 1.30 eur par litru: 180 eur / mēnesī

Ziemas un vasaras riepas arī maksā naudu

Apkopes, riepas un remonti

Hei, pat jauns auto ir ik pa laikam jāaizved uz remontu – jā, eļļas maiņa, varbūt nemaksā kosmosu, bet tomēr ik pa laikam pat apkopes, vai pat tās pašas ziemas riepas, tev prasīs izdot kādu naudas gabalu un kā zini, tas mēdz sakrist ar to pašu laiku, kad ir saplīsusi veļasmašīna, pēkšņi visiem kolēģiem ir dzimenītes un kaut kā tā nauda ātri pazūd. Atceries, ka pat, ja auto ir pilnīgi jauns, pēc kāda laika, braucot pa Latvijas bedrainajiem ceļiem, tev būs jāveic balstiekārtas remonts un pilnīgi jaunam BMW būs pavisam citas izmaksas kā 20 gadus vecam VW Golf.

Apkope reizi gadā, riepu maiņa 240 euro gadā: 20 eur mēnesī

Ceļa nodoklis

Ceļa nodoklis

Kur tad ir tie krutie ceļi, ja es maksāju reālu piķi katru gadu? Te ņemam vērā, ka autiņš nav kkāds supermini, bet gan vidēja izmēra 2.0 dīzelis. Sudraba krāsā.

Ceļa nodoklis + tehniskā apskate 120 euro gadā, jeb: 20 euro mēnesī

Apdrošināšana

Tas laiks, kad OCTA maksāja 10 eiro uz trim mēnešiem ir pagājis, jo apdrošinātāji ir sākuši saprast, ka, ceļoties remonta izmaksām, īsti daudz nopelnīt nesanāks. Ja nu vēl nopērc kādu glaunāku auto līzingā, tev vēl būs jāpērk KASKO, ja nu ik pa laikam sanāk iebraukt kādā sētā, vai noskrāpēt bamperu pret stabu.

OCTA + KASKO: 30 eur mēnesī

Zaudētā auto vērtība

Auto nav investīcija, bet gan sadzīves tehnika, kura novecojot zaudē savu vērtību. Īsta māksla ir nobraukt gadu ar auto un to pārdot dārgāk kā esi nopircis. Taču realitātē vērtību īpaši nezaudē tikai autiņi, kuru cena svārstās ap 3000 – 4000 euro, pieņemot, ka auto tehinskais stāvoklis tavas lietošanas laikā nav pasliktinājies. Jebkas dārgāks noteikti kritīsies krietni straujāk. Paņemsim agresīvu piemēru – pieņemsim, nopērc mazlietotu auto par 20’000 euro, auto atlikusī vērtība pēc līzinga perioda beigām ir 30%, jeb mūsu gadījumā 6’000 eiro. Izlausās traki, paskaties, cik maksā 5 gadu vecas vidējās klases automašīnas. Tātad šādam auto izmaksas ir 100 eiro par vērtības krišanos.

Auto vērtības krišanās, gandrīz jauns auto par 20’000 līzingā uz 5 gadiem: 100 eur mēnesī

Auto mazgāšana un tīrīšana arī maksā naudu

Mazgāšana un tīrīšana

Tak nebrauksi ar netīru auto. Ja ārā ir labs laiks, tad gan jau varēsi kaut kur ārā padarboties ar putekļu sūcēju. Sure, tam var veltīt veselu brīvdienu, taču tā pat ik pa reizei būs jāaizbrauc pie draudzīgajiem mazgātājiem. It īpaši ziemā, kad visa auto apakša ir ar sāli. Tāpat arī atceries, ka kādreiz būs jāielej logu tīrīšanas šķidrums.

Mazgājot auto divas reizes mēnesī: 20 eur mēnesī

Stāvvietas

Ne visi mēs dzīvojam vai strādājam vietā, kur auto var nolikt bez problēmām, gan jau tev kaut kur ar šo būs jāiespringst. Tā pat kaut kad auto vajadzēs novietot centrā, iespējams, tev pie mājām auto fiziski nav kur nolikt, jo visi ašie darboņi, kuri darbu beidz ātrāk par tevi jau ir aizņēmuši visas vietas. Tad rēķini, kad tev tāpat būs jāizmanto maksas autostāvvietas. Jo dzīvo blīvākā rajonā, jo dārgāk šis pakalpojums tev izmaksās. Iespējams, tev pat KASKO būs prasība, ka automašīna jānovieto pa nakti slēgtā teritorijā un KASKO apdrošināšanu prasa visas lielās līzinga kompānijas.

Stāvvieta vienam auto ne pašā Rīgas centrā: 40 eur mēnesī

Secinājums: Cik tad beigās izmaksā auto mēnesī?

  • Braucot mēnesī 2’000 km ar auto, kas tērē vidēji 7 litrus uz 100 km ar benzīna cenu 1.30 euro par litru: 180 euro
  • Apkopes, riepas un remonti: 20 euro
  • Ceļa nodoklis: 10 euro
  • Apdrošināšana: 30 euro
  • Vērtības zaudēšana: 100 euro
  • Stāvvietas: 40 euro

Kopā: 280 euro, ja vēl pieskaitam klāt līzinga maksājumu 300 eiro mēnesī, bankas procentus un komisijas, tad kopējā cena sāk tuvoties Latvijas vidējai algai. Tiesa, ņem vērā, ka daži izdevumi tev varētu būt mazāki. Piemēram, nezaudēsi tik daudz katru mēnesi, ja auto nebūs tik dārgs un ar to ilgi nebrauksi.

Ja liekas, ka auto nevarēsi atļauties, pamēģini velosipēdu.

Bet ir taču alternatīvas?

Atceries, ir taču alternatīvas – izmantot carsharing platformas, teiksim Carguru, CityBee un kdienā pārvietoties ar Bolt, velosipēdu, elektroskūteri, mopēdu un to visu sakombinēt ar vilcieniem, tramvajiem un autobusiem. Tak ne velti Uber un Bolt ir uzbūvējuši savu biznesu uz cilvēku neziņas par auto patiesajām izmaksām.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *