8 Galvenās kļūdas, kuras pieļauj lietotu auto pircēji. Kā pārbaudīt lietotu auto?

1. Nepārbaudi auto vēsturi pieejamajās datubāzēs

Nobraukumu un tehniskās apskates datus

CSDD datubāze. Galvenās lietas, kurām pievērst uzmanību ir nobraukuma izmaiņas, cik auto ilgi ir bijis Latvijā un kādi defekti ir minēti tehniskās apskates protokolos. Vajadzētu uzmanīties no autiņiem ar korozijas bojājumiem un tādiem, kuriem ir liels nobraukums pa Latviju vairāku gadu garumā. Visticamāk, sāls, bedres un Latvijas feinie meistari autiņu būs jau paspējuši sačakarēt. Protams, tīts nobraukums vai izcelsmes valsts: Anglija nav īpaši labi.

Negadījumu vēsture

LTAB datubāzē – te redzēsim vai auto ir iekļuvis kādos negadījumos. Ja ir izmaksāta liela atlīdzība, visticamāk, ka tas nebūs nošvīkāts bampers, bet gan kas vairāk

Pēc auto VIN numura ražotāja specifikāciju

Populārākajiem autoražotājiem, ierakstot googlē “vin decoder + “auto marka”” izleks kāds rīks, kas bez maksas noteiks auto komplektāciju. Tas no kā vajadzētu izvarīties ir autiņi, kuri nav oriģinālajā rūpnīcas komplektācijā. Latvijā mēdz ievest sadauzītus auto ar nabadzīgu komplektāciju, no Angļu autiņiem saliek visādas ekstras un dod uz tirdziņu. Nesadauzītam auto šādus apgreidus veikt nebūtu finansiāli izdevīgi.

P.S. Ja īpašnieks nav norādījis VIN kodu, to varam uzjautāt īsziņā, nav jēgas trobelēt un zvanīt.

AutoDNA

Ja nu viss ir ļoti smuki, tad auto ir neilgu laiku pabijis Latvijā un salīdzinoši nesen ievests no Eiropas. Te lieti noderēs autoDNA pakalpojums. Rēķinot laiku un benzīnu, tad ātri vien atsitīsi to naudiņu, kuru prasa par šādu pakalpojumu.

2. Pērc auto stipri zem tirgus vērtības un ceri, ka viss būs čikeniekā

Cik ļoti auto cena atbilst tirgus vērtībai? Ja nu tā patiešām ir krietni zemāka kā visiem citiem autiņiem, acis vaļā, kaut kas var nebūt tīrs. Cilvēkam, kuram dzīves apstākļi piespiež atteikties no papildus naudas, pagaidot nedaudz ilgāk ar auto pārdošanu, iespējams, ir kādas citas problēmas. Protams, nav izslēgts, ka tev uzspīdēs gadsimta darījums, bet tas nenotiek bieži.

3. Akli uzticēties pārdevējam

Plači, saloni un privātpersonas – nevajadzētu domāt, ka viens vai otrs ir uzticamāks. Iespējams, lauku onkam ir labāks autiņš, jo uz to viņam katru dienu jāpaļaujas, lai aizbrauktu uz veikalu, turpretī kāds ar želeju sasmērēts autosalona vingrotājas gribēs tev iesmērēt pilnīgu šrotu, kuru viņam apmaiņā pret dārgāku klients ir atstājis. Īsāk sakot – neuzticamies nevienam, daudzi tirgotāji izmanto īpašus trikus, lai iegūtu klienta uzticību, piemēram, atklāti norāda uz sīkiem defektiem, kaut arī pats auto jūk ārā.

4. Nepārbaudīt specializētā servisā

Būtu labi autiņu pārbaudīt servisā, kurš ar šādiem markas auto nodarbojas ikdienā. Ja auto jau ir padzīvojis, tad oficiālais dīleris nebūtu tā labākā vieta, kur braukt. 10+ gadus vecus auto viņi praktiski neredz un nezin kādas problēmas sāk raksties pie 250’000 nobraukuma, tāpēc labāk aizbraukt pie meistariem, kuri tad tos Audi jauc ārā katru dienu un zin biežākos defektus. Ja izlemsi auto pirkt, tad izpētes darbs par labāko BMW spečuku Rīgā, tev noderēs, jo būs pie kā braukt mainīt eļļu.

Atsevišķus slēptos defektus ir patiešām neiespējami noteikt pat servisa meistram, kurš savā dzīvē visu ir redzējis. Jumtus no kartona, šampanieša korķus motorā, airbagu vietā ielodētus rezistorus, utt. Veidi kā apčakarēt ir kaudzēm.

5. Pirkt auto, tikai tāpēc, ka tiek piedāvāts izdevīgs aizdevums

Te vajadzētu kārtīgi izrēķināt – Vai tik tiešām tieši šis konkrētais auto ir labs, jā – gan jau pārdevējs, gribēdams saņemt komisiju, mēģinās ietirgot līzingu, ja nauda būs par īsu. Ir jāsaprot, ka parakstoties uz jebkādu aizdevumu, mēs pērkam pakalpojumu tirgū ar konkurenci. Te ir vērts izvērtēt, kurš līzings mums būs patiešām izdevīgākais un vai tiešām šis ir mums vispiemērotākais autiņš. Ja tev iesmērēs štruntīgu autiņu, tad visu ietaupīto uz līzinga maksājumiem pēc tam varēsi atstāt automehāniķim.

6. Nepārbaudīt visu aprīkojumu

Jā, kondicionieris nestrādā, jo nav uzpildīts freons. Jap! Būtu diezgan stulbi iegādāties autiņi un pie CSDD saprast, ka nevar vadītāja pusē logs ieķeras apakšējā pozīcijā. Tāpēc, izspaidi visas pogas un nočeko, vai viss patiešām dara to, ko dara. Daudzi no šādiem ikdienas sīkumiem, piem. Automātiskās rokasbremzes motoriņš var izmaksāt vairākus simtus eiro.

7. Ostīt eļļu, un domāt, ka esi auto spečuks

Būsim godīgi, ja lasi šo rakstu, tad īpaši neko daudz nesaproti. Nevajadzētu smaržot eļļu, garšot tosolu un nevajadzīgi gāzēt, gaidot, kad velns izlīdīs no izpītēja kā tev teica youtube video “how to check car before buying”. Labāk aizved pie kāda meistara. BTW. ja eļļa smaržo pēc deguma, tad ej prom.

8. Aizmirst, ka ir arī citi autiņi

Uhh, tik tiešām, tas zilais BMW ar sarkano salonu ir vienīgais Latvijā, tos rūsas pleķīšus uz arkām var pieciest. Šeit ir runa par lietotu auto, vajadzētu saprast, ka iespējams, autiņš ir patiešām sūdīgs. Tad jau labāk pasūtīt sev tieši tādu pašu, bet labu no Vācijas, bet nevajag ķert un grābt, pirms neesi izbraucis ar citu tāda paša modeļa auto. Tas ir arī OK, savu lēmumu pārgulēt.

Visbeidzot, esi reāls – tas ir lietots auto

Ja nu tev kabatā ir 5000 eiro, tad nevajag cerēt, ka 15 gadus vecajam BMW nebūs nevienas švīkas, krāsotas detaļas, samainīta ķēde un lietotais auto būs kā no salona. Esi reālistisks, tomēr lietoti auto nav jauni – ja arī gadās uzraut pa kādam defektam, nevajadzētu mukt prom. Mazus defektus var lēti novērst un izmantot, lai vienotos par zemāku cenu. Katram auto ir sava cena, galvenais nepārmaksāt.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *