Kur pirkt lietotu auto? Vai Rumbulā tiešām ir tik slikti?

Kur pirkt lietotu auto? Vai Rumbulā tiešām ir tik slikti?

ss.com

Hei, nu, ko te vēl piebilst, uz auto pirkšanas brīdi visiem šī lapa ir #1 skatītākā, pat vairāk kā defi. No rīta un vakarā, ņem tik un skrollē, un skaties. Ehh, šitas man nepatīk, šitas pa dārgu. ss.com noteikti ir visplašākais lietoto auto katalogs, taču šeit piedāvājumi ir visdažādākie – sākot ar autoplaču censoņiem un beidzot ar lauku pensionāriem, kuri sludinājuma tekstā raksa “Pārdod” un viss. Lai vai kā, te noteikti ir arī liela iespēja uzrauties uz sasistām mašīnām, autiņiem, kuri ir nobraukti līdz šrotam, kā arī uz labiem piedāvājumiem, kuri pazūd tik pat ātri kā parādījušies. Noteikti esi vērīgs un neuzticies visam, ko saka. Pēc iespējas pārbaudi auto datubāzēs – csdd, autodna, LTAB. Ja viss ir tīrs, aizdodies pie profesionāļiem, lai pārbauda auto tehnisko stāvokli. Ja visu esi izdarījis, tad nu tā būs tīrākā laimes spēle.

Auto salonos

Te autiņi noteikti būs dārgāki kā ss.com, te atradīsi visu – sākot no pilnīgi jauniem, mazlietotiem auto, kurus atstājuši iepriekšējie īpašnieki, lai iegādātos jaunus, līdz ievestiem auto no Eiropas izsolēm. Ar jauniem auto viss ir skaidrs, tur mēs pārmaksājam par to, ka automašīna ir jauna, braucam 5 gadus un zaudējam 70% no auto vērtības. Lai vai cik mazu līzinga mēneša maksājumu tev piedāvā, grozies kā gribi, par auto zaudēto tirgus vērtību samaksā tu un neviens cits. Nereti auto saloni pieņem automašīnas komisijas tirdzniecībā un ar šādiem gadījumiem būtu jābūt uzmanīgākiem, jo auto salons, visticamāk, neuzņemsies atbildību par pārdoto mantu. Taču, ja tas ir mazlietots auto, kas atgriezts pēc līzinga perioda beigām, tad autiņš būs ar garantiju, pilnu vēsturi un citiem uzticamību vairojošiem faktoriem. Tiesa, visdrīzāk šis auto kādus 5 gadus bez žēlastības būs bijis lauzts pa Latvijas ceļiem un, ja tehniskā raksturā vārgāks, tad laika zobs to jau būs skāris krietni vairāk, nekā auto no Eiropas rietumiem vai dienvidiem.

Lietuvā 🙂 – Šauļos, autoplius.lv, utt.

Tagad fiksi ejam uz Autoplius.lt. Ej tu nost, toč lētāk kā Latvijā.

Teorētiski Lietuva ir Eiropas dienvidos. Mūsu karstasinīgie braļukas ir tuvāk Vācijai, kā arī viņiem ir attīstītāka šrotu un auto remonta industrija, iestājoties economy of scale (jo lielāks apjoms, jo lētāka prece). Te cenas ir nedaudz lētākas kā Latvijā + ievestie autiņi ir tādi paši. Bet, nu, ne velti tautā klīst nostāsti par Gedeminas, lielo dienvidu appisēju – Lietuvā ir krietni attīstītāka sasisto auto labošanas industrija, šroti ir pilni ar rezerves daļām un daudzu censoņu bizness tieši grozās ap bojātu auto sataisīšanu, tā, lai iet un nekas vairāk. Zinot, ka Vācu auto izsolēs cenas ir tieši tādas pašas kā leišiem, tā latviešiem, visticamāk, ka cenas starpība ir uz salabotiem defektiem. Kā arī Lietuvā tāpat ceļus kaisa ar sāli, kā pie mums.

Lietuvas ostā Klaipēdā ik pa laikam ieved autiņus no Amerikas apdrošinātāju izsolēm, kuri noteikti ir bijuši ar tādiem defektiem, lai atmaksājas auto atvest pāri okeānam, salabot un vēl pārdot ar peļņu.

Ņemot vērā visus šos faktorus, diez vai Lietuva būs tā īstā vieta, kur iegādāties auto. Protams, pluss ir tāds, ka var brīvdienās aizbraukt īsā ceļojumā un auto nepirkt uz dullo.

Autoplači

Te gan ir grūti vispārināt, autoplači var būt dažādi – citi pieder džekiem, kuriem galvenais peļņas avots ir pierunāt klientu paņemt kredītu un nopelnīt komisiju no kredītdevēja. Iespējams, visa peļņa no auto tirdzniecības ir nosegta ar kredītdevēju komisiju.

Bet, kur tad tie džeki tos autiņus sadabū? – varianti ir daudz un dažādi:

  • No Šauļai automarket, daži aizbrauc un nopērk pilnu fūru ar astoņiem autiņiem, ko kāds leitis ir pa Vāciju salasījis. Kur gan leitis ir mašīnas dabūjis, ir labs jautājums – iespējams, no tām pašām auto izsolēm, iespējams, viņam ir kāda noruna ar kādu Rietumeiropas autosalonu, ka savāc klientu atdotos auto, lai Rietumeiropā nebūtu jāmaksā nodeva par utilizāciju. Moš leitim rokas neaug no tumšās vietas un viņš ir atvilcis kaut ko sasistu un garažiņā pēc darba salabojis.
  • Izsoles – autoplacis pats pērk šos auto izsolēs, vai nu ar defektiem vai bez, pēc iespējas lētāk satiasa un sit gaisā. Labās ziņas ir tādas, ka droši vien lielus defektus labot šie džeki negribēs, jo pie mums nemaz tas darbaspēks nav tik ļoti lēts – tad būs labs autiņš, bet kaut kas būs štruntīgi salabots.
  • No perekupiem. Nu re, kur čalim vairs autiņu nevajag, šis nevar pārdot, abrauc čalis, saka, ņemu, bet zem tirgus cenas un kāds šādam darījumam piekritīs. Tas, vai tie auto ir labi, vai nav, grūti spriest, bet tāpat, Latvijas ceļu stāvoklis, autoservisi un laika apstākļi gan jau, ka ir paspējuši iegrauzt laika zobiņu.
  • Atņemtās līzinga automašīnas – Latvijas apritē esošās, tad tur var būt visādi pigori, jo, ja jau cilvēks ir iedzīvojies tik tālu, ka atņem autiņu, tad laicīgas apkopes un auto pēcpārdošanas stāvoklis, nav pirmā lieta, par ko šāds cilvēks domā.

No paziņām

Kolēģis pārdod autiņu? Tavam čomam darbā izpārdod vecās mašīnas? Ja painteresējas, tad gan jau kāds kaut ko tavā paziņu lokā par šo būs dzirdējis. Te var dabūt labu darījumu, tas gan, zem tirgus vērtības, ar jocīgiem noskrējieniem, jo žēl taču tāpat vien atdot atpakaļ dīlerim. Tiesa, atkal Latvija ar savu sāli un bedrēm kaut ko tam autiņam jau būs paspējusi nodarīt. Padomā arī, vai tas čoms, kurš tev kaut ko grib pārdot kaut ko saprot no auto lietām. Nodomi var būt labi, taču rezultātā nezināšana var nodarīt krietni lielāku skādi.

Auto izsoles

Šis ir vislabākais variants, manuprāt. Auto izsolēs ir kaudze ar labiem autiņiem. Iespējams, nevarēsi atrast tieši tādā krāsā ar tādu komplektāciju, bet varēsi apiet vidutājus – plačus, censoņus un autosalonus. Te netiks slēpta ne auto vēsture, ne avārijas, visas tehniskās lietas būs pārbaudītas un galu galā tu varēsi sūdzēties, ja autiņš nebūs tāds kā aprakstīts. Tiesa, lai šādu te operāciju veiktu, tev ir jāsadabū pieejas, vai kāds, kuram jau ir pieejas šajās autoizsolēs. Ja pirksi pats, tad tomēr uz rokas ir jābūt pilnai summai. Vienīgais mīnuss – nevarēsi pirms pirkšanas ar autiņu izbraukt, taču vienmēr var aizbraukt uz Rumbulu paskatīties un pabraukāties ar līdzīgu.
Izlasi šo rakstu, ja tevi ir ieinteresējušas auto izsoles.

Auto sludinājumi ārzemēs

Visi zinām mobile.de, autoscout24.com, marktplats.nl, blocket.se, katrā valstī ir savējais. Atšķirībā no auto izsolēm, te tev būs darīšana ar privātpersonām vai auto saloniem. Tautā saka, ka ar privātpersonām jābūt uzmanīgiem, jo tur tāpat turki un karstasinīgie austrumeiropieši ir iemācījušies veikt mahinācijas. Kur auto salonam ir svarīga reputācija, privātpersona tikpat labi var tev viskautko iesmērēt. Esi uzmanīgs – jā, Rietumeiropā tāpat kā pie mums ir dažnedažādas datubāzes ar negadījumiem, servisa apkopēm un visu ko citu, tikai tas ir jāmāk. Tiesa, šo variantu var izmantot, ja patiešām gribas ko specifisku, ko auto izsolēs atrast nevar. Arī – šeit tirgus cena būs augstāka gan kā Lietuvā, gan kā izsolēs. Ņem vērā, ka Rietumeiropiešiem var arī būt nepatika pārdot savu auto kādam no post-soviet bloka, kur nu vēl uzticēt tev savu numurzīmi, lai ar to brauktu mājās. Tāpēc, ja vēlies ar auto pats braukt mājās, tev vajadzēs nokārtot tranzīta numurzīmes. Vari arī ņemt dzeltenos numurus, ja brauksi ar prāmi.

Lai nu kā – rezultātā te ir jautājums par to, kuram labāk uzticēties – vai nu leitim, vai kādam vācu autotirdzniecības uzņēmumam, kuram ir svarīga reputācija. Lai veicas!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *